onsdag den 8. maj 2013

Når sukkertrangen næsten kan slå ihjel


Nogen af jer kender den måske (og jer, der ikke gør - pris jer lykkelige) den snigende sukkertrang, der kan være skyld i at man næsten kan slå andre mennesker ihjel.

Jeg troede indtil for nogle måneder siden, at det kun var gravide, der var usat for denne "sygdom". Men lur mig om den ikke er kommet snigende ind på mig også nu!!!!! (og jeg er altså ikke gravid).

Damn it, men jeg har fundet nogle produkter, som hjælper mig med at holde sukkertrangen nede (især efter træning og sidst på eftermiddagen). For mig fungerer det nemlig ikke med lige at snuppe et stykke frugt. Det bliver jeg bare mere sulten af, men disse produkter fungerer for mig.

Hemmeligheden hedder skyr og det fungerer altså. For jer, der ikke kender skyr, så minder det om a38 og græsk yoghurt, men det indeholder flere proteiner og mætter derfor mere. Nogle skyr produkter kan godt virke lidt mere "tykke" eller "tør" i det end f.eks. græsk yoghurt.


Det drejer sig om disse banditter fra Løgimose:
-skyr yoghurt med ingefær, passionsfrugt og mango
-drikkeyoghurt 

Jeg har købt dem i den lokale Netto og de koster ikke alverden (Fra ca.10-15kr. pr.produkt). De ser meget små ud, men de er meget mættende. Jeg kan ikke spise en hel af yoghurterne til mellemmåltid, selvom de ikke er særlig store.

Jeg bruger f.eks. almindelig skyr til kage eller frugt som et mellemmåltid, hvis det bliver for kedeligt kan man jo tilsætte sødemiddel eller essens med f.eks. vaniljesmag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar