lørdag den 4. maj 2013

Nyt job kapital under samme vilkår

Nå jeg lovede jer jo en nyhed igår og den kommer så nu. Måske har nogen luret det på facebook (på min private bruger). Men jeg har gennem de seneste par uger været til samtale om et løntilskudsjob hos Viborg Festuge.

I onsdags ringede de så tilbage at de gerne ville tilbyde en stilling hos dem.... JUBIIII.....

Lige kort om Viborg Festuge

Viborg Festuge er noget helt nyt, som byen aldrig har prøvet før. Gennem sommeren foregår der normalt Hærvejsfestival og der er en del andre arrangementer i forbindelse med Viborg City Marathon og 24timers løbet (som er et løb rundt om den ene af Viborg søerne og spænder sig som navnet over 24timer).
Selve temaet for festugen er Nye møder, hvilket de selv beskriver sådan her:
Med Viborg Festuge 2013 vil vi gerne være med til at skabe ”Nye møder” mellem land og by,
mellem Skals og Frederiks og mellem Viborg Kommune og resten af verden, derfor har vi valgt
”Nye møder” som tema for årets festuge. Det er i det nye møde, vi overraskes, provokeres og
forundres. Nye møder giver anledning til både at lære noget om andre og måske derigennem
lære noget om os selv – kort sagt mødet skaber mulighed for udvikling, innovation og
forandring.


Det bliver derfor også en opgave at forene og skabe et rum, hvor alle byer er med og bidrager til festugen.

Min stilling

Selve stillingen er faktisk blevet splittet op fra det oprindelige opslag, da vi var to kandidater med forskellige profiler, som de begge kunne bruge.
DERFOR skal jeg stå for alt koordinering og kommunikationen ud til sponsorerne og de frivillige. Det indebærer også at skulle få fat på de frivillige og få dem engageret. Derfor skal jeg også stå for at lave nogle flyers (yeah grafisk arbejde.....), som jeg glæder mig til at prøve kræfter med og få noget mere på Cv'et.
Det er nogle af de få ting, der er planlagt. Men selve organisationen er meget lille og meget uformel, så der dukker helt sikkert nogle opgaver op undervejs i min ansættelse.

Løntilskudsvilkår

Desværre er det jo ikke en ordinær ansættelse, men en løntilskudsansættelse, hvilket betyder at der stadig er en del krav, som jeg skal forsætte med som nu på dagpenge.
Det betyder at jeg stadig skal søge jobs som tidligere. Det bliver hårdt at skulle finde tid til det udover arbejdstid og pendling. Men det skal nok lykkes. Mine forældre bor i Viborg og jeg har fået lov til at sove hos dem så tit jeg lyster, hvis toget bliver for træls.
Derudover får jeg faktisk ikke mere i løn end jeg får udbetalt nu på mine dagpenge. Det er som sådan ikke et problem, men det bliver knapt med pengene, når transporten skal dækkes af mig selv.

MEN det bliver så fedt og jeg glæder mig meget til at være med i processen. Jeg skal nok lave et længere indlæg med mit arbejde, hvad festugen egentlig er for noget og hvordan det går.
Jeg begynder allerede d.13maj, så det er der ikke længe til.

Jeg bliver nødt til at smutte nu, for jeg skal til fødselsdag i aften og har inviteret B over til mad inden og jeg har selvfølgelig ikke handlet endnu!!!! (typisk)....

Håber ikke det var et alt for forvirrende indlæg:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar