tirsdag den 5. marts 2013

Suhrs Husholdningsskole

På min weekendtur til Kbh (som jeg jo var afsted på i weekenden) havde vi alle arrangeret en særlig ting, som vi skulle igennem i løbet af weekenden.

Det indebar blandt andet:

  • Sladderier, rødvin og svenske gotdis (hvilket er slik og andet lækkert)
  • Storslået kage (vi skulle have været på La Glace som min event, men der var så lang kø, så vi endte med kage fra Torvehallerne - hvilket heller ikke var værst)
  • Parably drinks og isærdeleshed Pinacolada og Cosmopolitian (man har vel set SEX & THE CITY)

Den sidste dag var det så sidstemandens event og der stod den på SUHRs husholdningsskole.

Min veninde M var afsted på et 6 måneders kursus, før vi alle lærte hende at kende, men vi har hørt mange historier, så vi var alle vældig begejstrede for at skulle indenfor de traditionelle vægge:




Suhrs hovedindgang


Gårdhaven


De store industrimaskiner ses an, mens vores "private" guide fortæller


Udsigt til Rundetårn fra den lækre tagterrasse.


Udsigten og solen beundres af pigerne


Elevernes lille urtehave har set bedre dage


Beviset for at Kenwood er en prof køkkenmaskine


Undervisningskøkken nummer to og den gode gamle historie om hummeren

Det var virkelig en god og sjov idé at se Suhrs Husholdningsskole (eller Højskole, som den hedder nu).  Det er utrolig at tænke på at skolen ligger midt i byen og har ligget der så mange år. Det var en dejlig afslutning på en fantastisk weekend med dejlige veninder, som jeg desværre ikke ser så tit fordi vi er spredt over jylland og Stockholm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar