tirsdag den 29. januar 2013

DIY for hugormen Hugo

Jeg havde som tidligere nævnt her lavet en fin lille hugorm til mit gudbarn i fødselsdagsgave, som jeg håber vækker glæde og en masse fis og lidt ballade.

Jeg har fundet opskriften i denne fantastiske bog:


Jeg har tidligere hæklet Robert Robot, som min nevø A blev lykkelig for. Men denne gang faldt valget på Hugo.


Hugormen er hæklet som en pølse, hvilket vil sige at jeg er startet med at lave en rund cirkel hæklet af fast masker og derefter har øget antallet af omgange, så hugormen bliver større  og længere. Når hugormen har den rette tykkelse, så er det bare at hækle derud af. HUSK at stoppe pladevat i undervejs, for det bliver besværligt til sidst ellers.

Tilsidst har jeg taget lidt ud til hovedet, hvorefter jeg har mindsket mine omgange for at hugormen får en spids. Derefter hækles tungen ved hjælp af fastmasker og kædemasker og øjne broderes på.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar