onsdag den 13. februar 2013

Lav din egen dug

Vi er i det lille hjem indehaver af det mest hærget spisebord i mørkt træ med hvide varmemærker, så derfor har vi faktisk altid dug på for at skjule de gyselige mærker.


Et godt tip til at anskaffe sig billige duge er at lave dem selv.

Det eneste du skal bruge er:
  • en symaskine
  • stof 
  • målebånd
  • tråd
Jeg plejer at købe mit stof i IKEA, fordi det er billigt (jeg plejer at give ca.100kr for 2 meter stof) og det oftest har en en lidt tykkere kvalitet.



Jeg plejer lige at måle bredden på stoffet efter hvor meget stof der kommer til at hænge ned ved siderne af. (Med IKEAs stoffer plejer det at være 30cm i siderne med bredden på vores bord).
Dette nedfald bruger jeg til at tilpasse længden i enderne af bordet, så stofnedfaldet er nogenlunde ens rundt om hele bordet.

PÅ det meste IKEA stof er der en hvid kant, hvor designerens navn står trykt. Det kan man vælge jo at klippe fra eller vise på dugen. Jeg vælger altid at bruge denne kant til at lægge det op og lave en søm. Denne sømlængde bruger jeg hele vejen rundt.





Det færdige resultat:










Denne gang havde jeg også lidt ekstra stof tilbage, som jeg lavede til disse to små nålepuder:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar