onsdag den 27. februar 2013

Sneakpeak på mit første møde med porcelæn

Jeg havde min debut som porcelæns kunstner igår, da jeg er påbegyndt et lille kursus med mine kære kusiner på 4 gange, hvor vi skal lære porcelæns kunstner eller blot forsøge at lave noget i porcelæn!

Inden vi trådte ind på den 70'er prægede skole og ind i den lille formningslokale på Lystrup skole mødtes vi inden og fik et lille glas rødvin for at drikke os mod til (eller lade kreativiteten komme til os...)

Derefter begav vi os mod skolen og det var nu meget rart at kunne komme med noen, man kendte. Og det var SÅ dejligt, at det var i det bedste selskab. Jeg ses desværre ikke så tit med mine kusiner, som er som søstre for mig, da vi alle har travlt. MEN når vi ses, så har vi det smadderhyggeligt. Derfor var humøret da også højt og muntert, da vi indtog lokalet.

Jeg havde lavet lidt research hjemmefra og havde fundet disse inspirationsbilleder:







Billederne er hentet fra Pinterest

Derfor endte en af mine ting med at se sådan her ud:



Nu skal den bare brændes første gang, inden glasur skal på, og så skal den brændes igen. Men jeg aner ikke hvilken farve den skal have, så det er vist godt at jeg har en lille uge til at tænke over det og finde på nye projekter:).

Ps. du kan se alle mine inspirationsbilleder på Pinterest her og her

2 kommentarer:

  1. Hej Lise

    Jeg synes din blog er mega sej men du er jo også en sej kvinde. Du kan forresten godt skifte navn til Kähler for det der med porcelæn er da vidst lige din ting.

    Hilsen *** *******

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentarerne. Det er sødt af dig. De professionelle porcelænskunstnerier må dog desværre vente lidt, men er taget til betragtning;)

      Slet