søndag den 2. december 2012

Juletraditioner #1

I min familie har vi efterhånden en del uskrevne familietraditioner. Der er også kommet en del nye til efter børnene er blevet store og selv har fået børn.

Det har været fast tradition at vi har holdt jul med min moster, onkel og mine to kusiner. hvert år har vi skiftes til at holde jul hos enten os eller min moster. Men nu hvor børnene er blevet store (og her snakker vi om at det er mig, der den mindste), har vi som så mange familier været nødt til at skabe nye traditioner, da vi alle har fået flere kære til at fejre jul med.

Derfor besluttede min mor og moster for en del år siden at samle alle (inkl. kærester, mænd og nu børn) til at mødes 1. søndag i advent til æbleskiver og julehygge. Det foregår hvert år samme sted hos min moster. Og det er smadderhyggeligt.

Jeg har altid beundret min mosters hjem og især til jul, fordi hun er så kreativ og hendes hjem er altid så stilfuldt indrettet. Det er f.eks. kun min moster, som kan finde på at stjæle en af døtrenes barbiedukker, straymale hende og forvandle hende til en engel.

I starten af vores 1. søndag i advents hygge havde hun lavet en særlig ting til os hver og jeg har blandt andet fået denne fine boks af hende:

(beklager den dårlige billede kvalitet, men lyset drillede)

Hvert år har jeg altid en lille særlig værtinde gave med til hende og i år ser de sådan her ud:


Glædelig 1 søndag i advent, folkens!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar