tirsdag den 2. april 2013

De mislykkede porcelænsting

Jeg har taget nogle billeder af nogle af de mislykkede ting fra mit porcelænskursus. Det var desværre ikke alle ting, som blev lige pæne. Jeg var nødt til at lave noget om i planerne om mine kreationer efter jeg fik brændt de første ting. Det er nemlig hunde svært at undgå at tingene bukker, når de bliver rullet tyndt ud.

Mønstret i den "flade" plate er lavet med en mellemlags serviet, som min oldemor har hæklet, hvor efter der er malet i en fin grøn farve.




Jeg skulle jo selvfølgelig også lige prøve at lave en pigge vase. Desværre faldt der en del af piggene af i brændingen, men de kan muligvis limes på igen. Jeg er heller ikke helt tilfreds med glasuren, så jeg må nok erkende at vasen ikke kommer så ofte frem fra skabet.


2 kommentarer:

  1. Synes da begge ting er blevet fine :)

    Hvis du er interesseret, kan du vinde et fint Jane Kønig ring på min blog:
    http://www.nataschacoester.dk/2013/04/giveaway-7.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Natascha.

      Jeg vil da lige kigge forbi din blog:)

      Slet