søndag den 7. april 2013

Grafisk kursus de sidste 6 uger

De sidste uger har jeg i forbindelse med at være ledig været på et 6 ugers kursus, hvor jeg har fået undervisning i diverse Adobe programmer. Vi har gennemgået Illustrator, Photoshop, Dreamweaver og  Indesign.

De første par uger havde vi undervisning alene, men hele formålet med kurset har været koblet op en virksomhed, som vi skulle lave nogle forskellige materialer til dem. De eneste informationer vi fik i starten var, at det var en virksomhed, som vil sælge børnesko på nettet.

Virksomheden manglede derfor:
  • et navn
  • logo
  • brevpapir
  • hjemmesidelayout med tre undersider
  • layout til tape (som skal bruges til forsendelse)
  • reklameflyer

Tankerne bag og navnevalget

Mit koncept er bygget op omkring et virtuelt fiskeunivers, som skal fungere lærerigt og underholdende for børn, mens deres mødre shopper sko til dem. 

Selve navnet kom jeg på, da jeg sad og brainstormede over børne kælenavne. Mit moodboard (se ovenstående billede) er derfor også inspireret af hvad børn og barnlige sjæle er underholdt af og farverne er holdt i klare og tegnserieagtige farver.

Selve konceptet illustrerer også min personlig meget godt, da det ikke er for seriøst og tager humoren og det livsglade med ind over universet.

Logo



Visitkort



Brevpapir



Flyer



Disse materiale er lavet i illustrator og InDesign. Alle illustrationer har jeg selv fremstillet i disse programmer og idéerne er udelukkende kommet fra mig selv.

Website

Hjemmesiden er udarbejdet i Dreamweaver og alle grafiske fiskeelementer er lavet af mig selv. Det er dog ikke en fuldt fungerende hjemmeside, da det kun skal illustrere det grafiske udtryk og ikke kodning af hjemmesidens funktioner.

Forsiden 

 Det virtuelle spille univers

Det virtuelle spille univers er udarbejdet ud fra ønsket om at aktivere børnene på en sjov og lærerig måde. 

Selve processen var utrolig lærerig og det har virkelig givet mig blod på tanden til at kaste mig i de grafiske illustrationer i fremtiden.

1 kommentar: